Rotorua -> lake aniwhenua (dag 14)

14 juli 2018 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

In de middag vertrokken we uit Rotorua naar Lake aniwhenua wat een echte cultuurtrip zou worden.

Onder weg naar het hostel namen we een Mauri gids mee die ons dingen vertelde over haar stam en wat we zouden gaan doen bij het hostel. Toen we aankwamen waren er ook 40 Amerikaanse studenten aangekomen. Als eerst kregen we een welkomst hakka en daarna thee met wat te eten. Het was een prachte locatie naast het meer en een heldere blauwe lucht maakte het prachtig. Rond 16 uur gingen we beginnen met eten maakte dat deden ze in de grond door stenen heet te maken en daar het vlees en groeten in te leggen een grote natte doek op te leggen en met zand te bedekken. Dit is een oude traditionele manier. Terwijl we 2,5 uur moesten wachten op het eten kregen wij een cursus over hoe je de Hakka doen, dat was natuurlijk hilarisch. Eindelijk was het eten klaar en konden we beginnen het was echt heel lekker en het werd een geslaagde avond!