Week 5

4 juni 2018 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Week 5 stage alweer, wat gaat de tijd hard niet normaal!

Maandag begonnen we met de rozen  knippen, later in de middag ging ik de nieuwe verwarmingspijpen wit verven waarom wit, omdat als ze de aluminium kleur behouden geven ze minder warmte af dan wit, dus kost het meer energie om de gewenste temperatuur in de kas te behouden.

Ik had met Jim en Jacqui afgesproken dat ik dinsdag een Nederlands gerecht ging koken... en het werd natuurlijk Pannenkoeken ;) was erg lekker!

woensdag kwamen de Orchideeën in weefsel kweek ( dit is een bakje met 25 kleine Orchideeën planten die in een laboratorium zijn opgekweekt in Aga, het voordeel er van is dat je precies de zelfde plant krijgt als de moederplant en ziekte vrij.) binnen 8.600 stuks maar liefst ,die hebben we woensdag donderdag en vrijdag geplant in kokos substraat pluggen.

Zaterdag ochtend eerst lekker ontbeten in een Nederlands café, een frikandel en kroket haha moet toch wel na zo lange tijd niet te hebben gegeten kon ik het niet laten liggen. Omdat het een regenachtige dag was ben ik samen met Leon ( Duitse collega) naar de film Deadpool 2 geweest in Christchurch.

Zondag was het een lange dag werken omdat er veel rozen waren en weinig mensen, daar in tegen waren we maandag wel lekker vrij vanwege Queens Birthday, een lekker relax dagje werd het dus!

1. Ed Muller:
    Hoi Rens,
    En hoe smaakte zijn ontbijt als frikandel en kroket?
    Lijkt wel een aardige collega, die Duitser!
    Ben je nu ook nog schilder aan het worden.
    Wat een klus zeg al die orchideeen zo planten, zo te horen hoe je je eigen niet te vervelen.
    Zijn de rozen nu een beetje uitgekweekt?

Groetjes Edje
  2. Miranda:
    4 juni 2018
    Hoi Rens lekker druk bezig daar hoor ik... ja dan vliegen de weken voorbij he!..
    dus frikandel en kroket die hoef je ook niet te missen haha 🤣🤣en ook gezellig dat je met collega’s leuke dingen kan doen!.. veel succes met de orchideeën 🤗🤗🤗😘😘😘👋🏽👋🏽👋🏽Groetjes van ons
  3. Patrick Kroonen:
    Het Rens,

Leuk om te lezen allemaal.
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Groetjes Pat.
  4. Marjolein:
    Ha Rens

Als je ooit toch iets anders wilt gaan doen dan in het "groen", kan je altijd nog een pannenkoeken restaurant beginnen!

En waarom is dat hier nog niet bedacht; een ontbijtzaak met snacks 😂😂😂

Ben blij dat je in ieder geval weer opgeknapt bent !

Doei Marjolein
  5. Carla Bijleveld:
    4 juni 2018
    Fijn dat je naast werken ook nog leuke dingen doet. Nog even dan kan je trip beginnen en dan worden het echte reisverhalen, ik kijk er naar uit.
  6. Marijke Guldemond:
    4 juni 2018
    Rens de tijd gaat snel en na werken is er vakantie !!
  7. Hilly Messemaker:
    4 juni 2018
    Ha Rens je hoef je in ieder geval niet te vervelen. Als je het naar je zin hebt vliegt de tijd ☺
  8. Corry Hulshof:
    4 juni 2018
    Hallo Rens het blijft leuk om je verhalen te lezen.
    Groetjes Corry
  9. Arie en lenie:
    5 juni 2018
    Hoi Rens. Nou lekker frikandel en kroketje gegeten, nou ja kroketje zeg maar rustig kroket lekker man na al dat harde werken.gezellig met een collega naar de bioscoop. Nou nog even en heb je echt vakantie.Ben je al weer opgeknapt. ? Groetjes xx
  10. Arie en lenie:
    5 juni 2018
    Hoi Rens. Heerlijk zeg zo'n frikandel en kroketje, nou ja zegmaar kroket.Had je wel verdient zeg met dat harde werken.Gezellig ook met je collega naar de bioscoop. Nog even. Dan heb je echt vakantie. Groetjes xx
  11. Koningsrust:
    22 juni 2018