De 2de week!

13 mei 2018 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Week 2

Maandag begonnen met de werkweek  bij de Orchideeën, dinsdag gingen we beginnen met de teeltwisseling van 4 rijen rozen, eerst alle rozenstruiken naar buiten gebracht inclusief de kokosmatten, daar werden alle stuiken en het kokossubstraat gescheiden van het plastic dat om  de kokos matten zit. Toen dat klaar was moest alles schoongemaakt worden waar de rozenstruiken stonden alle blaadjes etc. Na dat alles schoon was mochten de druppelaars uitgerold worden en klaar gelegd worden voor later, er werd een missing rek op de goten gelegd waar de kokos substraat matten op konden liggen zodat daarna de druppelaars er in gestoken konden worden, en de mat vol gedruppeld kon worden met water zodat er volgende week geplant kan worden.

Vrijdag was Jacqui jarig de vrouw waar bij ik in huis zit, ze vroeg of we mee wilden gaan naar Hanmer Springs, tuurlijk wou ik dat. Hier gingen we een tocht doen met een Jet boot door de rivieren! was super gaaf en heel mooi om te doen! Daarna nog even ontspannen in de hot pools, een soort van spa waar ze ook een paar zwembadjes hebben met warm water ( zo 40 graden) uit de bergen ook erg lekker! Kortom een geslaagde dag.

Zaterdag ochtend nog even gewerkt en daarna even relaxen ook lekker!

1. Ed Muller:
    Hoi Rens,
    Dat is ook leuk, dat die mevrouw je meeneem op haar verjaardag. Was dat zo'n super snelle boot net als in Spanje. Ziet er gaaf uit zeg. Hard werken om zo'n kas schoon te maken voor nieuwe planten.
    Groetjes, Edje
  2. Marijke Guldemond:
    13 mei 2018
    Rens je ben bij leuke mensen terecht gekomen ,veel plezier .
  3. Joselien:
    13 mei 2018
    Mooie foto's Rens en leuk verhaal! Succes weer met werken deze week!
  4. Sandra Bijleveld:
    13 mei 2018
    Hard werken hoor! Mooi uitstapje weer. Op naar je volgende avonturen.
    😘bedankt voor je verrassing op Moederdag!
  5. Ciska Manintveld-Seip:
    14 mei 2018
    Hi Rens ben wat later begonnen met je te volgen en ben inmiddels bij gelezen! Tof wat je meemaakt! Ik blijf je volgen hoor, groetjes Ciska
  6. Anja Dekker:
    15 mei 2018
    Ha Rens, wat een avontuur zo’n verre stage! Ik vind het stoer en dapper. Het lijkt me een fantastische ervaring. Veel plezier!!!
    Groeten, Anja Dekker
  7. Corry Hulshof:
    17 mei 2018
    wat een avontuur Rens
  8. Richard bravenboer:
    18 mei 2018
    Mooi daar Rens in Aotearoa. Veel plezier en zal met veel plezier je reisverslag lezen
  9. Arie en lenie:
    18 mei 2018
    Hoi rens. Jij maak wat mee, wat een mooie foto's zeg. Je moet aardig hard werken he. Maar daar hou jij van.blijf genieten van alles. Gr.arie en lenie