1e Week

6 mei 2018 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

De eerste week

Vandaag was het zo ver ik begon aan mijn stage bij Moffatt's, ik had om 8:00 uur afgesproken met Lenny de Nederlandse bedrijfsleider/teeltman. Na een rondleiding over het  bedrijf begon ik met werken. Eerst gingen we de rozen plukken of ook wel picking roses. Wat trouwens toch nog wel wat lastiger is dan ik had gedacht... haha. Ze hebben namelijk 40 soorten rozen die allemaal op een ander moment ( meer open of juist meer gesloten) geplukt moeten worden, na een paar keer begin ik het als wat meer door te hebben. In de middag na dat we de rozen geplukt hadden moest ook nog wat onkruid weg gehaald worden bij het substraat, ze gaan nu de winter in dus dat betekend minder rozen en wat meer onderhoud en andere werkzaamheden voor ons.

Woensdag  tot en met vrijdag ging ik helpen bij de orchideeën omdat, het hier volgende week moederdag is en het een populaire plant is moeten ze binnen 2 weken het liefst allemaal verkocht en afgeleverd worden, het is er dus aardig druk mee met de voorbereidingen en het afleveren.

Zaterdag heb ik uitgekozen als vrije dag, dus ging ik naar Christchurch de stad verkennen. 5 kilometertjes fietsen en kwam aan in Christchurch city. Toen ben ik door het centrum gaan lopen en kijken hoe het er uit ziet, het viel op dat ze heel erg veel aan het verbouwen waren wat jammer was van het uitzicht van de stad... Tussen door nog even gestopt bij een mini street food tentje en een lekker Pork burger op.

Zondag ochtend ging de weker weer vroeg af, eerst nog werken (picking roses)  tot 12 uur en daarna naar huis even eten klaar maken en naar de Gondola in Christchurch, dit is een gondel die naar de top van de berg gaat en een prachtig uitzicht geeft over Chrichtchurch en omstreken. Na het genieten van het prachtige uitzicht ging ik weer huiswaarts. Morgen beginnen we weer om 7:30.

1. Cas:
    6 mei 2018
    Heel fijn Rens dat je het naar je zin hebt jammer dat ze in de stad aan het verbouwen waren maar dat mag de pret niet voor je drukken. Groetjes cas
  2. Sandra Bijleveld:
    6 mei 2018
    Je hebt het druk jongen. 6 dagen werken en dan een dag de toerist uithangen. Leuk geschreven en prachtige foto’s.
    groetjes mam.
  3. Lieve groetjes Oop en Astrid:
    6 mei 2018
    Hallo Rens leuk je verslag te lezen , en zo te zien ben je er maar druk mee hè. Maar wel een bosje Orchideeën naar mama sturen hoor als je ze toch moet plukken kan er wel een bosje van haar af toch ????. En ja inderdaad jammer dat ze zo aan het verbouwen zijn maarja waar eigen lijk niet hè. Heel veel succes verder en geniet er van liefs Oop en ASTRID
  4. Carla Bijleveld:
    6 mei 2018
    Leuk dat je nu toch met de gordel naar boven kon een mooi uitzicht hoor.
  5. Henk bijleveld:
    Zeker hard werken Rens?
    Je maakt wel veel mee in een korte tijd.
    De orchideeën zijn wel bekend bij jou, of zit er veel verschil in hier of bij jou.
    Groetjes oop.
  6. Marjolein:
    6 mei 2018
    Klinkt als een druk weekje! Maar ik zie het ook al helemaal voor me hoe jij van die lekkere burger zit te genieten in je welverdiende vrije tijd 😁🍔
  7. Ed Muller:
    7 mei 2018
    Hoi Rens,
    Prachtige foto's, lijkt wel dat riviertje uit de film Lord of the Ring. Waar de ring is in gevonden. Kun je een beetje opschieten met je andere collega's? Je hoeft je in ieder geval niet te vervelen als ik zo uit je verslag leest.
    Hoe smaakt het bier daar?
    Veel plezier en groetjes Edje
  8. Hilly Messemaker:
    7 mei 2018
    Mooi Rens die foto's !!!
    Fijn om te horen dat je je zelf niet hoef te vervelen.☺6 dagen werken wat een feest !!! Gelukkig 1dag in de week om leuke dingen te doen.En te eten natuurlijk !!!
  9. Sandra:
    12 mei 2018
    Hoi Rens, leuk om te lezen hoe het met je gaat! Ziet er prachtig uit!!! Je hebt het druk, ik hoop dat het gezellig is! Hoe zijn de collega's, werken er nog andere buitrnlandse stagiares? Veel succes en veel plezier, we houden je blog in de gaten! Groetjes van San, David, Max en Nathan
  10. Rens:
    13 mei 2018
    Sandra, zijn hele aardige collega's we hebben nu een paar duitse pack pakkers maar die gaan van de week weer weg dus hopen dat er weer nieuwe komen!

Edjee, het bier is heeeeeerlijk maar het beste bier hebben ze niet hier hoor...